Väderguden gör kaoz

En äkta snöstorm i Stockholm. Av stockholmarnas reaktioner att döma har det nog aldrig snöat så mycket här nere nån gång. Folk som knappt kört bil på vinterväglag tar sina framhjulsdrivna bilar och gasar tills det rasar. Överallt stod bilar som kört fast (i 2-3dm snö...) och en flock människor som puttade och skottade. Trots att man ser att alla andra kör fast tänker man "äh, det händer inte mig!", och så tar man bilen och gör samma misstag själv.

När jag efter många om och men tagit mig till skolan och haft den minsta föreläsningen någonsin (vi var 5 pers som mest, vissa var fast med SL i 7(!!) timmar!) satt vi och tittade ut och var skadeglada åt alla som kört fast och behövde skotta ut sina bilar. Ganska underhållande för en norrlänning som mig ;)

De här bilderna sammanfattar dagen rätt bra... "Bulorna" på bordet är mina matlådor som jag ställde ut på balkongen för någon dag sen. Kommer få gräva fram dem imorgon.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tur att du är då van vid mycket snö;)
Vi har mindre snö här så nu måste du vara
Lycklig då de mycket i s-Holm:p

Svar: Ja haha! Nog för att jag önskade mig mycket snö, men riktigt så här mycket hade jag väl inte tänkt mig. Inte under så kort tid iaf ;)
Sandra Damgren

2012-12-05 @ 20:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0