Snön: be afraid

Nu åker jag iväg och försöker få tag på en snöskyffel/stor spade för att kunna skotta rent parkeringsplatsen. Insåg igår att det kunde varit bra att ha en när jag skulle ut med bilen... Det gick att öppna framdörrarna max 5cm och hela främre delen av bilen var begravd.
Det slutade med att jag (när jag fått upp ena dörren och fått bort snön från framrutan) tänkte screw this, satte mig i bilen och backade rakt ut så det rasade ner massor av snö på parkeringen. Då kunde jag inte bry mig mindre, men det var jag tvungen att göra när jag kom hem och skulle parkera igen... Det var bara att börja skotta. Med en sopskyffel. Man tager vad man haver. Det tog säkert drygt 40min, men resultatet blev ändå hyfsat tycker jag.
Första metern av platsen hade snö som täckte räcket man ser längst bort. Mitten hade 5cm som minst. Vissa av mina idéer är mer genomtänkta än andra... Men nu ska jag köpa mig en riktig spade så det kanske bara tar 10min nästa gång! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0