När julen kommer till staaaaan

Satte mig på bussen och åkte ner till pendeltågsstationen. Då såg det ut så här:
Inne i stan såg det ut så här:
Staden där snön aldrig faller? Och då bor jag ändå bara 2 mil utanför stan...
 
Jag gick bort till NK för att titta på deras skyltfönster som brukar vara ganska speciellt runt jul. Jag var inte ensam om den tanken...
Inte var skyltningen så speciell heller. Det var Astrid Lindgren-tema, men det fanns ingen annan röd tråd än just det. De va bättre förr.
Gick in på NK en sväng, och precis innanför dörren står Bolibompas programledare (fråga mig inte hur jag vet vem han är...) och läste Pippi för småbarna medan tomten tog grötpaus.
Stor lampa/klocka/whatever hade de också.
Nu ska jag iväg och handla så jag kan fixa matlådor inför den kommande veckan. Ska försöka slänga ihop en linsgryta. Återstår att se om det är ätligt... Fler bilder kommer sen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0