Dressyrträning

Åkte som sagt ut och red Berta. Nu när jag var ute helt själv kände jag att jag hade tid att slipa på en massa smådetaljer, så det var så passet lades upp. Började med en massa volter i båda varven i skritt tills hon började ge efter i sidorna. Då gick jag över i trav och jobbade på samma sätt där. I början var hon lite ofokuserad, men så fort hon börjat lyssna på mig och mjukna upp i kroppen ordentligt jobbade hon på i en bra form och blev riktigt fin!

Gick sedan över i galopp, men då hon hade fått snöstyltor var det ganska halt så jag nöjde mig efter bara något varv. Roligt med en häst med stor galopp iaf, det kommer ta ett tag för mig att vänja mig tror jag... Haha!

När jag ridit klart satt jag av och provade lite från marken. Har träffat Berta tre gånger och hon följer mig redan som en hund! Snacka om att bli accepterad snabbt :)


Kommentarer
Postat av: Bea

Vad kul! Vilket trevligt och snyggt projekt du har! ;) heja Sandra! =D

Svar: Ja men visst är hon! :D
Sandra Damgren

2012-12-27 @ 22:33:37
URL: http://beabystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0