DressyrVictor och hemfärd

Igår var jag och Victor ute och rejsade i skogen. Jag slutar aldrig att förvånas över den hästen. Först travade vi igång på hängande tyglar. Han är alltså en travhäst i full kondition, och kan ändå vara så avslappnad att han kan lunka på i lugn trav utan att jag bromsar någonting. Sedan gasade vi gärnet uppför sandbacken innan vi red ner till vändplanen. Där vände vi och galopperade tillbaka de 1-2km vi nyss ridit. Den vägen har ganska många kurvor och svängar, och vad gör Victor? Galoppombyten för att få gå i rätt galopp i svängarna! Jag försökte att på ett pedagogiskt sätt förklara att han inte ska kunna göra sånt än, men han ville inte lyssna... ;) Som sagt, jag slutar aldrig att förvånas.
 
Nu ska vi bara packa bilen, och sen åker jag och Misse ner till Stockholm igen. Känns dryyygt att köra hela vägen själv, men tyvärr har Misse inget körkort så jag är så illa tvungen... Tack Övik för denna gång, vi ses snart igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0