Från en annan synvinkel

Idag hände något konstigt. Det kom hem en massa människor till oss som skulle titta på mig och mina syskon. Folk höll i och klappade mig. Det tyckte jag var mysigt. Sedan fick jag följa med ner till parkeringen. En av människorna stoppade in mig i en bur med svänglucka, och sedan åkte vi.

Jag ville helst sitta och titta ut genom fönstret, det var inte roligt att åka i lådan. Det hände ju ingenting där inne, det var mycket mer spännande utanför! Dessutom finns svängluckor av en anledning - att man ska kunna gå in och ut när man vill. Det var spännande utanför lådan. Det var en massa lampor överallt, och saker susade förbi utanför fönstren. När jag undersökt bilen ett tag började jag sakna min mamma och syskon och blev jätteledsen. Jag ville hem igen!

Till slut somnade jag i min nya mattes famn, och innan jag visste ordet av det var vi framme i mitt nya hem. Det var spännande att få utforska alla trängslen och vrån.
Matte sa att jag inte fick sitta i blomman, men det struntade jag i!

När jag bekantat mig med mitt nya hem ville jag busa! Jag sprang fram och tillbaka över golvet och letade saker att leka med. Matte har lovat att vi ska köpa leksaker imorgon. Fram till dess ska jag bita i husses och mattes armar. De får skylla sig själva om de inte fixat något roligare jag kan göra.
Matte säger att jag är en prinsessa, och det håller jag med om! Men jag har inte fått något namn än. Tydligen kan de inte bestämma sig... Vad jag kan förstå står det mellan Tequila, Molina och Vilja. Vad tycker ni? Vad passar bäst till en prinsessa som mig?
En fågel har viskat i mitt öra att matte är jåttedålig att skriva på den här sidan, så det är väl lika bra jag hjälper den latmasken... Då får ni höra om mitt liv, det är mycket mer spännande!

Kommentarer
Postat av: sanna

haha, teqila eller vilja tycker jag att det står mellan. Kan hålla med om katten, det går segt på både min och din blogg:P allt bra med dig?

2011-10-02 @ 23:16:20
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Anette

Vilken sötnos :) håller nog också på tequila eller vilja...

Nu måste vi ju snart komma och hälsa på =)

kram!

2011-10-03 @ 08:21:50
Postat av: Sandra

Sanna: Haha ja det gör ju det! Är ju som tråkigt att skriva då det inte händer så mycket på dagarna ;) Jadå det är bara bra! Hur är det själv? :)



Anette: Ja jättesöt är hon :) Det tycker jag att ni ska göra! Kram!

2011-10-04 @ 13:05:51
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0