Irriterad

Idag kom en försäljare hem till oss och skulle sälja brandskydd (dvs. brandsläckare, brandfiltar, brandvarnare osv.). Hela paketet med service på grejerna skulle kosta 5000kr så vi tyckte att det var lite väl mycket och blev tveksamma. Då kom tävlingsmänniskan fram i honom, han blev en riktig idiot och kom med sämre och sämre argument för att vi skulle köpa grejerna.

Först sa han att vi skulle få dela upp betalningen på visst många år, så det skulle bara kosta 250kr i månaden. Jag förklarade då att för oss är 250kr inte "så bara" iochmed att Felix är en student som med lån och bidrag får 8600kr i månaden och jag är arbetslös så jag har ingen inkomst alls. Lade ju undan alla pengar från sommarjobbet så jag skulle ha råd att betala hyra och mat osv., men det visste ju inte han. Men då jag förklarat det för honom tittade han på mig och sa; "Ja men, 250kr i månaden... Jag röker för mer pengar i veckan!"

Så jag förklarade för honom att 250kr kanske inte är så mycket för honom, men för oss som har en inkomst på under 9000kr i månaden gör det skillnad. Då bytte han spår och berättade att en brandsläckare kan ge en värdefulla sekunder och rädda liv. Med en brandsläckare skulle vi ha en större chans att överleva om det skulle börja brinna under natten, och då även hinna rädda katten. Heh. Jaa, jag skulle inte lämnat lägenheten själv om jag inte hade henne med mig ändå så...

Tiden rann iväg och Felix skulle iväg och skriva tenta, så han sa att jag fick bestämma hur vi skulle göra innan han gick in i vardagsrummet och började packa ihop grejerna han behövde ha med sig. Då säger försäljaren med ironi i rösten; "OJ, vilken bra kommunikation ni verkar ha..."

Då bestämde jag mig för att vi kanske borde skaffa oss en brandsläckare, men inte av honom. Vilken jävla idiot! Han förstörde min dag.

Kommentarer
Postat av: ida

haha gud! älskar textrutan i slutet xD

2011-10-20 @ 00:14:05
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Elina

Hej söt blogg! Kolla gärna in min om du har lust :D

2011-10-20 @ 09:03:11
URL: http://moreandmore.blogg.se/
Postat av: Anette Jansson

Haha ja allt för många säljare förstör för alla seriösa säljare.

2011-10-20 @ 17:47:43
Postat av: Sandra

Ja tyvärr är det ju så... :/

2011-10-21 @ 13:25:18
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0