Fredagsfräckis :)

Kalle och Bengt jobbade på samma fabrik och träffades varje fredag på puben för ett par öl innan hemgång. 
Båda hade jobbat i många år på fabriken men en fredag efter jobbet när de satt på puben sa Kalle:
- Jag tror att jag ska sluta på fabriken.
- Jaså, varför då, undrade Bengt.
- Jo, jag har kollat lite på det här med att vara beteendevetare och det verkar intressant. Jag ska faktiskt träffa en syo-konsulent på högskolan på måndag för att diskutera saken!
- Jaha vad kul!
Måndagen kom och Kalle träffade konsulenten som efter ett tag frågade om han var logiskt lagd då det var en bra egenskap för beteendevetare.
- Logisk, undrade Kalle?
-J a du vet, logik.
- Nä.
- Ok. Låt mig få förklara. Har du en gräsklippare?
- Ja.
- Då har du alltså även en gräsmatta och bor troligtvis i radhus eller villa?
- Ja.
- Ok, då har du också troligtvis barn och en fru eller flickvän?
- Ja, Kalle var nu lite fundersam.
- Ser du, bara genom att ta reda på att du hade en gräsklippare så kunde jag med logik få fram att du var heterosexuell!
- Jaha det är så det funkar, ja men då fixar jag det här med logik enkelt!
Samtalet fortsatte och avslutades efter en stund. På fredagen träffade Kalle och Bengt igen som vanligt och Bengt frågade då Kalle hur det hade gått.
- Jodå det gick bra. Jag fick lära mig om det där med logik du vet.
- Logik, sa Bengt tveksamt?
- Ja du vet?
- Nää.
- Ok då ska jag förklara, har du en gräsklippare?
- Nej..?
- Åh fan, är du bög?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0