Sverigedagen

... firade jag i kassan på ICA :) Jobbade 8.40-15, och sen for jag raka vägen till stallet. Började med Donna, som skulle ut och motioneras. Vi red ner till vändplanen och tillbaka, och hon var piggelin! :) Inte en enda bock eller bakutspark idag heller faktiskt, så hon höll sig ändå hyfsat i skinnet måste jag säga.

Nästa man till drabbning var Victor, som även han fick en motionsrunda. Vi red räddningsvägen i Kornsjö, och även han var pigg och glad :) Blev även en del miljöträning då vi först blev jagade av en lös hund, sen mötte 2 cyklister, och dessutom en himla massa bilar. Han var duktig, men han tyckte att hunden var jätteläskig ;)

Efter jag ridit klart mockade jag lösdriften och en av hagarna. Kände mig riktigt duktig ;) Jag vill ju att fölis ska få en ren bädd, Hilda kan ju föla i princip vilken dag som helst nu! :) Den här gången tror jag på en hingst, men vi får se hur det blir.
En nykläckt Wilda, Hildas senaste föl :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0