Victor fredag och lördag

Ni ska bara veta hur fin Victor var att rida de två senaste dagarna! I fredags red jag som sagt dressyr på plan och jag behövde bara plocka upp tyglarna så sökte han stöd själv och jobbade på som värsta dressyrhästen :) Kom dock på mig själv att när han går sådär bra så sitter jag mest bara och åker med och är stolt över vilken snygg häst jag sitter på, vilket resulterar i att volterna ibland blir jättesmå, ibland jättestora och ibland flyttas runt över hela ridplanen beroende på vad Victor själv vill ;) Skärpning där! Jag kände mig faktiskt ganska pigg i kroppen också så det blev både trav och galopp :)

Igår var vi ut på en motionsrunda på mon, första motionsrundan utan dövning dessutom ;) Han kändes jättefräsch i kroppen och hade verkligen en power i steget när han travade på. Dressyrpållen i travarförpackning? På vägen hem var jag tvungen att prova fatta galopp från skritt för att se hur han reagerade. Vi har gjort det på ridplan, men aldrig ute, så det skulle ju lika gärna kunna sluta i slängtrav. Men inte då, han fattade galopp direkt från skritten, och vänster galopp dessutom! Förut har jag varit tvungen att rida på små volter i skritt för att sedan vända upp och driva som en galning för att han skulle ta den, och nu tog han den rakställd från skritt? Jag var nöjd :)
Hittade en gammal möglig nosgrimma i sadelkammaren som jag smorde upp och satte fast på tränset. Nu slipper vi den gamla rattmuffen! ;)

Kommentarer
Postat av: Anette

vilken sötnisse :) Jag förstår att det känns härligt när allt flyter. Vad roligt =)

2011-07-10 @ 21:08:38
Postat av: Sandra

Ja verkligen :) Känns som att det ska vara min tur nu ;)

2011-07-10 @ 21:12:26
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Bea

har alltid stört mig lite på nosluddet... =D snyggt blev det! =D

2011-07-10 @ 22:34:21
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Vad kul att era dagar har varit så bra! =D låter som att hela din helg blev förgylld =)

2011-07-10 @ 22:41:04
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: ida

Kul!



Sv: jaha vad smart! ja jag har itne så mkt till liv på jobbet heller så jag får göra det här ;)

2011-07-11 @ 07:50:25
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0