Dag 06 – Ett roligt minne jag har

Även den här har jag fått fundera en del på... Men tänkte iaf berätta om när jag och Åsa köpte Tabbo.
Åsa köpte sin kanin Narnia under försommaren, och senare under sommaren tyckte vi att det skulle vara roligt att ta en kull på henne så vi ringde till uppfödaren och frågade om hon hade någon lämplig hane till salu. Vi bestämde en tid och åkte dit för att titta.

Vi hade kommit överens redan innan om att jag skulle få välja hanen eftersom vi skulle ha kaninungarna tillsammans, så jag var ju såklart jättespänd och förväntansfull! Vi följde med Carolina ut till kaningården, där hon gick och öppnade en bur där hon hade ungkaniner. "De här är de som vi har till salu.", sade hon, och jag böjde mig ner och tittade in. Alla var helsvarta utan ett enda tecken på - de såg likadana ut allihopa!

Jag kände mig lite besviken, för jag ville inte ha en svart kanin. Jag ville ha någon som stack ut lite från mängden. Så efter ett tag sa hon "...fast om du vill så skulle jag kunna tänka mig att sälja den här också.". Hon pekade på en bur som låg längst ner i hörnet. Jag ställde mig på knä och tittade in, och längst där inne satt Tabasco ihopkurad. Jag behöve inte många sekunder för att bestämma mig - det var han jag skulle ha! :)

Carolina tog ut och räckte över honom till mig och Åsa så vi fick hålla i honom medan hon hämtade papper osv. Hon klippte klorna på honom och vi betalade innan vi kunde åka hem. Väl hemma var de tvungna att släppa av mig i Bjästa innan de for ut till Burön igen då Jonas fyllde år dagen efter ;) De tog alltså med sig Tabasco ut till ön på en gång, och vi bestämde att jag skulle åka ut två dagar senare för att få vara med under parningen. Jag som ville ha honom hemma! Men jag fick allt bärga mig, och när jag två dagar senare kom ut till ön igen skuttade han runt i inhängnaden och åt gräs och var så lycklig :) Det är någonting jag aldrig kommer att glömma! Senare köpte jag Åsas "del" av honom och blev ensam ägare :)
Tabasco i bilen på väg hem från uppfödaren.
Hemma i Bjästa där de släppte av mig.
Jag och Tabasco när jag kom ut till Burön två dagar efter vi köpt honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0