Duktig Victor!

Idag red vi upp på mon för intervallträning i backen. Kom ihåg ett tips jag fick när jag inte fick Kristallen att fatta rätt galopp, så var ju tvungen att prova det ;) Och vet ni vad? DET FUNKADE! :D Så det blev en vända i höger galopp och två i vänster, sen gav vi oss. Har ju kommit så mycket snö, blötsnö dessutom, så det blir så himla tungt för honom att träna i det. Sen var det skritt hela vägen hem. Större delen av vägen hade drivit igen så han fick kämpa sig genom 80-90cm snö, stackarn! Sista kilometern hoppade jag av och ledde honom hem så han fick slappna av riktigt i ryggmusklerna då han gått så hårt, och det var då inte det lättaste kan jag säga... ;) Med snö halvvägs upp till knäna och en superpigg Victor vid min sida var jag ganska trött efter ett tag ;) Men vad gör man inte för hästarna... :)♥

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag sätter en slant på:

Klapp på rumpan med handen! :-))

2011-01-08 @ 15:34:17
Postat av: Sanna

Drivit igen? det håller ja med om, körde Rayo idag och det var mycket snö just på den öppnade delen som det var mest=P kul att det går bra med honom=)

2011-01-08 @ 17:26:20
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jeanette: Det var faktiskt inte det, utan att driva igång medan man vänder upp mot backen ;) Är lite feg av mig så vågar inte klappa på rumpan på RäserVictor, för då är risken stor att man blir kvar på backen... Hahaha :)



Sanna: Men gud, hur kom ni igenom där med vagnen? :O Eller de kanske hade hunnit skotta tills ni for ut? :)

2011-01-08 @ 19:08:13
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sanna

nopp, det var oskottat. Det gick bra i skritt men det hade nog blivit riktigt tungt om vi hade travat.

2011-01-08 @ 19:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0