Dressyrträning

...med Victor stod på schemat idag :) Började med en ganska lång uppvärmning med mycket skritt och många volter innan vi började med travarbetet. Påminde mig själv HELA TIDEN att jag skulle driva, driva och återigen driva. Jag har en ovana att alltid rida för mycket med tygeln och för lite med skänkeln om ni förstår vad jag menar ;)
Hursomhelst, det blev stor skillnad på Victor! Han gick jättefint! :) Gav efter för tygeln och travade avslappnat i en hyfsad form flera varv på volten :) Han är så rolig att jobba med, blir stolt som en tupp när jag klappar och berömmer då han gjort rätt! Tror att rid-vilan från när jag var i usa gjorde honom gott, nu är han så positiv till allt arbete och är verkligen ambitiös :) Så duktig!♥
Nu måste jag avsluta med något vi ryttare ofta glömmer bort; jag red jävligt bra idag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0