Dag 1 - Presentera mig och min häst

Då ska jag börja med att presentera mig själv då :) Jag heter Sandra Damgren, är 18 år, bor i Bjästa och pluggar naturvetenskapliga programmet på Nolaskolan i Örnsköldsvik. Har alltid fullt upp, finns sällan stunder då jag inte har någonting att göra ;) Förutom hästarna är fotografering någonting jag tycker om att hålla på med på fritiden. Jag har alltid haft ett stort hästintresse, och så länge jag kan minnas har jag drömt om en egen häst :) Men det får vänta tills det att jag gått ut skolan och fått jobb, har jag klarat mig så här länge klarar jag mig säkert ett tag till ;) För att gå ifrån ämnet lite kan jag säga att jag har en kille som jag (för att göra en Kissie) kan kalla "F". Ytterst hemlig är han dessutom... Hahahaha! ;)
Jag och "F" (som egentligen heter Felix och inte är ett dugg hemlig... ;) Har snott bilden från hans moder Anette :)

Dags för det roliga, att presentera hästen :)

Victor Boko heter "min" stjärna som jag hjälper till med så ofta jag har tid och lust (ibland mer och ibland mindre ;) Han är en varmblodstravare, valack, född 2003. Importerad från Holland och har totalt sprungit ihop 253 361 kr (nej, jag hade inte memorerat det...) Efter John F. Boko (NL) och Undan Lushkara Boko.
Victor är en väldigt försynt kille som inte gör alltför mycket väsen av sig. Troligtvis blev han illa behandlad i Holland, då han har svårt att lita på människor. I början kunde man knappt borsta igenom luggen på honom, för så fort man höjde handen ryckte han åt sig huvudet. Han tycker fortfarande inte om det, men det har blivit jättemycket bättre! Han har äntligen börjat lita på mig och förstår att jag inte vill honom något illa :)
I ridningen är han en oslipad diamant. Känslig för både tryck från skänkeln och tygeltag. Inte så mycket utbildad, men vi kämpar på :) Det är lite unghäst över honom ibland, i vissa situationer blir han en riktig bäbis! Men han är också väldigt ambitiös, ger man honom en uppgift gör han allt för att lösa den (så länge det inte blir för jobbigt...). Han vill alltid vara till lags helt enkelt :)
Min älskade vän♥

Kommentarer
Postat av: Anette

Ni är så fina på det kortet båda två ♥ och du har en väldigt fin vän också måste jag säga :)



2011-02-15 @ 19:25:08
Postat av: Sandra

Ja jag gillar det kortet skarpt! :) Duktig fotograf ;) Tack! Min vän är världens bästa :)

2011-02-15 @ 19:58:22
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Anette

Beror inte på fotografen, det är motviet. Och Motivet är så bra så det döljer till och med oredan på hatthyllan.

Skulle gärna ha mer foton på er :)

2011-02-15 @ 22:13:13
Postat av: Dafna

Ofta det är din älskade vän!? ;)

2011-02-16 @ 09:00:38
Postat av: Sandra

Anette: :) Synd bara att jag trivs bättre bakom kameran än framför... ;)



Dafna: Hahaha! Jajjemän! ;)

2011-02-16 @ 19:36:35
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Dafna

Vem är fejkdafna??!!

Det där har inte jag skrivit :P

2011-02-17 @ 08:20:53
Postat av: Dafna

Vem är fejkdafna?!

Det där har inte jag skrivit :P

2011-02-17 @ 08:22:33
Postat av: Sandra

Haha, ofta? :P Hahaha värt :)

2011-02-17 @ 13:41:43
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Dafna

Alltså seriöst så skrev inte jag Hahaha! Jajjemän! ;) jag brukar inte ens skriva jajjemän :P

2011-02-17 @ 15:58:26
Postat av: Sandra

Jag vet, tittar du ordentligt så ser du att det var jag som skrev "Hahaha! Jajjemän! ;)"

2011-02-18 @ 12:32:41
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0