Torsdag - Shogun

Igår följde jag med mammas jobbarkompis Agneta och hennes dotter Emilia och var i stallet (där de har sina hästar då) med dem hela dagen :) Först åkte vi in med Emilias framtida tävlingsponny Bitzen och Lindas Barbie till ÖOR och red i ridhuset. Emilia och Linda red ju då medan vi andra tittade på ;)

När de ridit klart lastade vi på och drog hem dem igen, släppte ut i hagen och for hem till dem och åt middag innan vi for till stallet igen (blev mycket åkande fram och tillbaka, haha!). Väl i stallet tog Emilia in June och jag fick låna Shogun, en halvblodsvalack som var gudasnäll! Vi red bort mot Näske båtklubb och längs någon väg med hus, hahaha! Sen när vi var på väg tillbaka till stallet såg vi att Carro och Ramira var på NRS ridplan så vi red också dit så jag skulle få prova lite dressyr på honom också. Jag var alldeles lycklig efter bara några steg i skänkelvikning! Jag kan fortfarande rida en häst i form, jag kan fortfarande rida skänkelvikning, jag kan fortfarande rida både öppna och sluta! Jag är inte värdelös! :)

Jag behövde nog verkligen de kanske 20min vi red dressyr, för jag har känt mig så otroligt dålig på slutet och inte trott att jag kan rida längre. Det har ju som sagt stått stilla i Victors utbildning ett tag nu och han kan ju gå i form litegrann - men bara när han själv vill. Jag lyckas verkligen inte komma vidare! Har verkligen trott att jag inte kan rida en häst i form längre så det är anledningen till att det inte går. Så det kändes så himla roligt att sitta upp på en häst som redan är utbildad och träna lite på sånt jag annars inte kan göra. Lycka!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kämpa på, ridningen sitter som bäst i dig :)

Jag skulle säker ramla av efter 5 min, nu då jag har bytt inriktning... Ha en trevlig fortsättning:d

2012-01-01 @ 01:05:13
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: ida

nice!

är det samma shogun som stod på öor för typ hundra år sedan?

2012-01-01 @ 01:38:19
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0