Onsdag - Victor

Någon dag innan julafton blev jag som sagt dyngförkyld och lite febrig, bra tajming... Jag säger ju det, det är min vanliga tur! Så det hann bli onsdag innan jag var tillräckligt frisk för att ta mig ut till stallet igen. Hela stallbacken, ridplanen och alla hagar var som en enda stor skridskobana! Jag tog med mig lite pellets och gick ut till hagen för att hämta Victor, och som vanligt vände han om och gick och ställde sig längst ner i hagen. Sedan står han alltid och väntar där borta, då är det bara att gå och hämta honom, så han är väldigt lätt att hämta i hagen (hovslagaren har dock en annan åsikt där... ;)). Så jag följde efter som vanligt och gick fram för att ge honom pelletsbitarna innan jag knäppte fast grimskaftet. Självklart lyckades jag halka till precis när han skulle ta pelletsen och råkade knocka honom med handen på mulen. Sedan var det ju bara att glömma att han skulle stå stilla och vänta på att bli fångad. Jag tror att det tog 10-15min att ens få komma i närheten av honom igen! Men det tror väl jag det, jag skulle inte heller gå fram till någon jag nyss fått en smäll av... ;)

Jag red på ridplan och hade planerat att börja lite med öppnor/slutor (svårt att bestämma vilken som är bäst att börja med då öppnan tydligen ska vara lättare för hästen medan jag har lättare för slutan) då man ändå bara kunde skritta. Det gick inte alls, Victor förstod inte alls vad den konstiga människan på ryggen ville att han skulle göra... ;) Lättast vore ju att börja från marken, men det gick verkligen inte då det som sagt var en skridskobana. Så jag sköt upp det till någon annan gång då det är bättre underlag och jobbade med volter i skritt istället. Han är så otroligt fin att rida dressyr på! Eftersom jag inte riktigt vetat hur jag ska gå vidare med hans utbildning har vi nött grunderna så det sitter som en smäck! Han är mjuk i sidorna (trots att det faktiskt är ca. 3 månader sen han blev dressyrriden sist), mjuk i munnen och känslig för skänkeln - precis som jag vill ha honom! :)
Min stjärna...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0