Duktig Wilmer!

Idag for jag ut till stallet och red Wilmer :) I stallet var han en riktig liten bäbis som inte kunde stå still. Jag tror att han satsar på ett kommande jobb som steppdansare...

När jag sadlat klart gick vi ut på ridplanen där jag hoppade upp. Han var lika lugn som förra gången och traskade bara iväg. Nu i början är det ju mest bara att rida runt och vänja honom vid att bära ryttare, så vi gjorde inga speciella övningar. Däremot snirklade vi runt en hel del hit och dit för att han skulle få nåt att jobba med och tänka på, och då lade jag till skänkelhjälperna så han ska lära sig att svänga för skänklarna istället för tyglarna. Det gick riktigt bra måste jag säga, på slutet svängde han bara jag lade till ena skänkeln! :)

Halter var något vi också tränade en del på. Inte att han ska ställa sig snyggt, utan att han ska stå still tills jag ber honom att gå framåt igen. Mot slutet fungerade även det, men jag fick be honom att gå framåt nästan direkt så att det skulle bli min idé istället för hans ;)

Kommer hela utbildningen gå såhär bra kommer han vara dressyrstjärna på nolltid! Duktiga Wilmer!♥

Kommentarer
Postat av: Bea

så spännande! =D



2011-04-30 @ 19:21:03
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0