Stallet

Hemma från stallet nu :) Blev bara Kristallen idag, jag kände att istället för att stressa ut med två hästar kändes det bättre att lägga ner riktigt med tid på den ena och låta den andra vila. Stress måste vara det absolut värsta som finns när man håller på med hästar! Det är så lätt att det smittar av sig på hästen också, och då blir allt bara ännu värre :O Så Donna fick vila idag, men jag hoppas och tror att jag ska kunna komma ut med båda på onsdag :)

Kristallen tyckte iaf att det var roligt att få komma ut :) Idag fick hon till och med galoppera på raksträcka! Hon har bara galopperat i backen förut, så nu tycker jag att det är på tiden att hon lär sig galoppera annars också så man inte blir beroende av backen så fort man ska träna :) Hon verkade tycka att jag var helt störd som bad henne om galopp där hon annars bara travat, men efter ett tag fattade hon galoppen (visst var jag vitsig nu...? ;)) och då tyckte hon det var skiitkul! :D Nä som sagt, det blir bra med lite mer galoppträning för henne :)
Nä nu ska jag vara lite duktig och städa upp lite här och efter det sätta mig och läsa in säkerhetskontrollen så det bara flyter på på körlektionen imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0