Onsdag

Börjar bli en vana att bara skriva varannan dag känns det som... ;) Aja i alla fall, matteprovet blev framflyttat till fredag istället. Det betyder att jag kommer att dra ut på pluggandet ännu längre och får ännu mindre tid över till körkortsteorin... Jag borde verkligen ta tag i allt nu men jag känner mig som en vandrande zombie för tillfället, orkar ingenting! Allt känns upp och ner, inatt klev jag upp 2.15 och var helt övertygad om att jag försovit mig. Tyckte det var lite väl mörkt ute, men var 100 på att jag hört och stängt av väckaren så... ;) Har lite väl mycket att tänka på just nu, så tror det är därför jag blivit lite virrig ;)

Idag var det en politisk debatt på skolan. Det var faktiskt ganska intressant att lyssna på, trots att jag alltid tyckt att politik är skittråkigt! Blev inte så mycket klokare av det och vet fortfarande inte vad jag ska rösta på, men ändå :) Sen tycker jag att det var lite struligt, fick inte riktigt grepp om vad alla stod för då de flesta ändrade åsikt och bara vände kappan efter vinden. De svarade på ett sätt på frågorna från "ledarna" och på ett annat sätt på frågorna från de andra partirepresentanterna. En av dem verkade inte ens veta vad han gjorde där, för på varje fråga de ställde till honom svarade han: "Ska jag säga vad jag tycker eller partiets åsikter?"... Hmm... Representerar du det där partiet är det väl en förutsättning att ni ska tycka ungefär samma sak? ;) Det roligaste partiet att lyssna på var iaf Sveriges Pensionärers Intresseparti, det var en riktig kruttant! Inte svarade hon riktigt på vad de egentligen ville heller ;)

Debattledaren: Tycker ni att man ska införa omprövning för körkortet vid 72 år? (minns inte exakt åldern)
Partirepresentanten: Jag tog busskort när jag var 65!
Och sen när de fick en minut var att tala för sitt parti avslutade hon med: "Och när ni skaffar barn, snälla skilj er inte!" x)
Ja herregud vilket flummigt Sverige vi fått med dem i riksdagen... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0