Onsdag

Efter skolan gick jag upp på sjukhuset för en rutinkoll av astman. Kom dit och satt och tittade på Fåret Shaun till läkaren kom (haha så går det när man är inskriven på barnavdelningen...). Läkaren var från Danmark och pratade bara danska! Kul, jag förstod inte ett ord. Började med ett test som mäter lugnkapaciteten och det var tydligen bra, låg på 3 och 5% över medel:) Sen skulle han skriva ut mer medicin, men det klarade han inte av så det fick jag göra;) Han kunde inte räkna ut hur mycket han (jag) skulle skriva ut heller så det fick jag också räkna ut själv. För 180/3 är såå svårt...;) Sen frågade jag om mitt blodtryck som jag haft jätteproblem med i ett halvår, och då tittade han på mig som om jag var dum i huvudet och kom med en massa konstiga svar som jag inte fattade. Sen sa han nåt i stil med "ja, man kan ju inte få allt. Du får vara nöjd med att du har så bra lungor...". Kul att man blir vänligt bemött och tagen på allvar, yesyes;) Som grädden på moset satt han och läste i nån manual för nya läkare hela tiden också! Är det verkligen värt att anställa en läkare som kan mindre än en gymnasieelev som inte ens läser medicin?^^ Det enda jag fick ut av det var nya recept, som man kan fixa genom att ringa och prata med någon i max 5 min, så skillnaden var ju bara att besöket tog drygt en timme;)
När jag kom hem från stan åkte jag iväg till stallet för att rida Kristallen:) Så vi stack iväg och hon var lite pigg och småspänd men annars var hon som vanligt. Red ner för sandbacken, och där det planade ut började vi trava igen. Då "glömde" hon att lyfta på framben så hon snubblade och gick omkull!O.o Sen sprang hon hem igen och lämnade mig ensam på mon. Schysst häst;) Så fick ringa Linda som ringde Robban som fick hjälpa mig att leta till vi kom på att hon stod hemma utanför en hage^^ Inte en skråma på varken henne eller mig så jag fattar inte hur det gick till, vi måste verkligen ha änglavakt!:)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0