En latmask...

är precis vad jag känner mig som idag! Har inte orkat göra nånting fast jag har massor som ska göras!O.o

Det var Sandra-träning igår, och först ut var Kristallen. Hann rida ett varv innan Sandra sa -"det syns verkligen att ni legat i och tränat!" så då blev jag happyface!:D Alltid kul då det syns att man kommer framåt:) har ju känt det själv, men att det syndes också kändes jättekul! Vi red igenom övningarna vi fick förra gången, och allt bara flöt på som det skulle så vi fortsatte på öppnan och tränade lite på den. Sen började vi med slutan också. Så det är det jag ska fortsätta på till nästa gång:) +traven, där jag ska försöka få lite böjning till insidan. Det ska vi nog fixa;) Hon är otrolig denna häst alltså, är med och försöker och gör alltid sitt bästa!♥

Sen var det Tardees tur att få komma ut:) Vi höll oss mest efter spåret så det blir så lite belastning på frambenen som möjligt. Blir ju mer belastning på innersidan på volter, främst frambenen tror jag. Så vi höll oss på fyrkanten och kollade av om han hade bakbenen "med sig" och använde dem för att trycka ifrån med när han skrittar. Ibland så, men det kommer bli mycket jobb med det först och främst. Har haft det "gratis" på Kristallen så jag det har jag inte ens behövt tänka på förrän nu... Men jag får se hur jag gör, det känns som att jag vill ligga lite lågt med ridningen om han inte är helt bra i hovarna än. Enligt Sandra skulle jag helst rida max 5-10min så jag inte belastar för mycket när han fortfarande inte är helt bra. Men som sagt, jag tror nog vi ligger lite lågt med det. Känns ju inte kul om han ska behöva gå runt och ha ont, så mycket är inte ridningen värd!:)

Idag var det skola igen då. Började med styrka och kondition där det var en grupp som hade planerat lektionen. Dyngjobbigt var det!-.-' Sen var det filosofi. Där hände det inte så mycket, läraren var i Umeå så vi skulle jobba själva. Så det enda som hände under den lektionen var att folk klagade på mig som jobbade^^ Var ju på G för att göra nåt nyttigt för att slippa göra det hemma, men det tyckte tydligen inte de andra;) Sen var det den asdryga eftermiddagen. Började med D-kursen i matte idag, och början var faktiskt jättelätt! Typ repetition från A-kursen:P Sen hade vi kemi, och då vet jag inte vad som hände för jag var helt slut och bara satt rakt upp och ner utan att orka göra nånting^^ Men nu är veckans värsta dag över iaf, bara en måndag kvar innan påsklovet:)

Nu ska jag nog gå ner och checka kaninerna:) Chili hade inte ätit nån mat alls sen igår så nu är matte orolig:S Han brukar ju vara den som kastar sig över maten... Förhoppningsvis är det bara nån engångsgrej, det brukar komma och gå lite hur de äter, men de lämnar aldrig allting!
   

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Roligt att de går framåt för dig med henne, men hon är ju en toppen häst denna tjej när hon kan koncentrera sig! =))

2010-03-23 @ 00:02:08
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Ja verkligen!:):)

2010-03-23 @ 06:08:14
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0