Trail-träningen :)

Igår hade jag och Tardee trail-träning för Jeanette :) Det gick faktiskt bra, det var ju bara andra gången så jag hade inte speciellt höga krav på varken mig som inte tränat det förut eller Tardee som vart sjuk hela vintern.
Har ritat banan vi red i paint ;)
1. Svart - Skritta över bommarna, bara vanligt.
2. Röd - Rida in mellan bommarna, göra halt och backa in mellan de andra bommarna. SKITSVÅRT! O.o
3. Lila - Skritta runt och in i fyrkanten där vi skulle göra en framdelsvändning i princip tills vi flyttat ett 3/4 varv.
4. Gul- Skritta fram så frambenen var på ena sidan av bommen och bakbenen på andra sidan av bommen. Sen skulle vi flytta skänkelvikning fast rakt åt sidan istället för snett framåt. Vi gjorde inte det i banan, utan tränade det lite eget istället ;)
Imorrn är det fredag! :D Och på lördag ska jag iväg och provrida en häst, men mer får ni inte veta än så länge... Bara jag och Linda som vet än så länge ;)
Nä nu ska jag snart ut och träna mer på banan så vi blir duktiga! :) Ha det!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja ni gjorde det jättebra! Och du tänker så rätt och är så klok när det gäller att välja "strid" eller inte. Jag är jätteglad att du finns! Hoppas det gått bra idag också! Kram

2010-06-17 @ 18:09:38
Postat av: Sandra

Men vad du är snäll Jeanette! :) Det känns jättekul att ha fått förtroendet att rida Tardee, det ska du veta! :) Kram

2010-06-17 @ 21:45:21
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0