Tisdag

Nu sitter jag och äter pepparkakor och dricker julmust;) Måste vara tidigt ute och börja tagga inför nästa jul! Hahaha...;) Nejmen huga, nu vill vi ha sommar!
Idag hade vi inga lektioner på förmiddagen, svenskan var inställd för läraren var sjuk och sen var vi och tittade på esteternas slutproduktion. Vi har tjatat i flera veckor om att få gå på den så lärarna gav med sig till slut, haha;) Men den var bra tycker jag, kul att de bjuder så mycket på sig själva:) Och sen är de ju duktiga på det de håller på med också såklart... En av tjejerna sjöng så man blev helt mållös, jag satt typ och gapade hela låten!:O Asbra var hon!:)
Efter lunch hade vi idrott, skridskor. Kul att typ halva klassen spelat hockey och andra halvan av klassen är modosupportrar och tittar på nästan alla matcher, och så kom jag mitt i alltihopa. Kan knappt stå på ett par skridskor^^ Och jag blev tvingad att spela hockey, haha vilken syn! Jag åkte ju efter bollen (vi körde med boll ist för puck) men jag hade ingen avsikt att försöka ta den utan jag höll mig på säkert avstånd;)
Sen efter skolan gick jag ut och gick med en lapphund, Tjirga:) Kärlek till den hunden alltså, såå lättlärd! Jättelätt att jobba med och man får verkligen feedback direkt så det är tacksamt. Inte som grannens fullvuxna schäfertik som fått göra lite som hon velat hittills, henne hänger jag som en vante efter trots mina desperata försök att ta till hundspykologi-knepen jag kan...;) Nej men nån gång blir det väl kanske en hund, men då blir det till att träna lydnad från dag 1!

Grannens schäfer:)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Mina esteter är bäst :D jag var så frustrerad över att inte få sjunga när jag såg dem. Scenen är underbar!

2010-01-20 @ 14:37:41
URL: http://victoriali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0