Mer uppdatering:)

I går kväll var det inte speciellt lätt att somna kan jag säga... Kvart över 1 hade jag försökt somna i nästan 3 timmar så då hade jag i princip gett upp och gick upp och åt en macka för att ha nåt att görax) Till slut somnade jag såklart, men man kände sig lagomt degig när man sovit i MAX 4 timmar och var tvungen att kliva upp och åka till skolan^^
          Första lektionen var kemilabb, och vi skulle koka tvål:) Så vi började med att värma kokosfett och sen tillsätta en NaOH-lösning till det och sen bara röra om medan man kokade det. Ganska slapp labb med andra ord så det var härligt:) Sen skulle vi egentligen ha fysiklabb men eftersom så många ligger efter med uppgifterna fick vi göra dem istället. Fysik måste vara ett av världens tråkigaste ämnen, jag fattar ingenting av det och boken gör det inte speciellt mycket lättare heller... Men efter det var det lunch, och sen engelska där vi fick terminens första läxa(Y)-.- Men lite glosor så inte så farligt;) Sen var det första filosofilektionen. Vi hade ju psykologi fram till jul så nu ska vi ha filosofi fram till sommarn:) Lärarn skrev klart det sista på sin lärarutbildning halv 4 inatt, så hon var inte färdig lärare förrän då:O Haha så ska bli kul att se var det här kommer leda;) Och sen programmeringen då. Haha dagens lektion var ju som ett dåligt skämt^^ Datasnubben hade stängt ner servern för att han tyckte det vart för varmt i rummetx) Vad sägs om att öppna ett fönster och bidra med lite värme till vårt otroligt varma klimat? Det är ganska ironiskt att de fortfarande håller på och pratar om polarisar som smälter och isbjörnar som kommer drunkna. Vad jag vet fryser vatten vid 0 grader och blir det kallare än så är det inte så att de börjar smälta direkt^^ Men jaja, forskarna ska ju ha nåt att leva av de också:P Så back to programmeringen;) Jag satt och skrev till klasskompisar på facebook och kom fram till väldigt intressanta saker. Eller inte, de svarade bara "äh" på allt jag skrev-.- Så då började jag spamma dem med ordet majonnäs så det förklarar ju hur seriöst det blev:P Men jag tyckte jag var jättesmart, jag skrev till Magnus och Joel och tar man de 2 första bokstäverna i deras namn och lägger till "nnäs" blir det ju faktiskt majonnäs!;D Sen när lärarn väl kommit tillbaka ville han förklara nåt så han höll oss kvar 5 min extra så jag missade bussen-.- Tack för det...
Men det var faktiskt nästan kul att börja igen:) Eller iaf att träffa klassen, lektionerna, läxorna och proven hade man kunnat vara utan;)
         Men med tanke på ingenting tycker jag att det kan börja bli varmt igen, jag har inte orkat åka ut till stallet sen i måndags-.- Har verkligen ingen motivation till nånting längre, men samtidigt får man dåligt samvete om man inte gör nåt. Så hoppas på lagomt med minus imorrn så jag iaf kan ta ut Kristallen på plan en sväng:) Sen Hilda kanske man kan prova köra nån gång, är grymt sugen på att prova! Har egentligen alltid velat lära mig köra häst men det har aldrig blivit av så vi får väl se hur det blir;)
         Blev ett långt inlägg känner jag:O Men kul att ha nåt att skriva om för en gångs skull:) 


Kommentarer
Postat av: Sanna

det hoppas ja me=9 att det är närmare 5 grader vill säga än vad det ligger på nu. hopppas att du kommer att testa hilda bakom vagn =)

2010-01-07 @ 22:28:24
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

vi får väl se:) Men känns som att jag hellre rider än kör nu när det är så kallt, då får man iaf lite värme från hästen också;) När man rider barbacka iaf:P

2010-01-08 @ 07:01:28
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sanna

haha, förstår det, kanske man borde testa att rida barbacka någon dag framöver här

2010-01-08 @ 19:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0