Fredag

Så blev det helg igen:) Idag har vart en ganska slapp dag, men ändå har det hänt ganska mycket... Går inte riktigt ihop, men den har varit bra:) Började med att vi fick se en film av Charles Dickens på engelskan. Svartvitt, men vad gör det? Man behövde inte tänka speciellt mycket iaf så det var ju huvudsaken!;) Sen 2 timmar och 20 min lunch. Karro och Amanda hade mackätartävling i matsalen, och båda är lika tjuriga och vägrar ge sig;) Det blev 28 hårdbrödmackor var, sen var rasten slut:O Igår hade de tävling i vem som kunde äta flest pannkakor och det slutade också oavgjort eftersom tiden tog slut. Då slutade de på 14 var!:O Sen mådde de iofs ganska dåligt efteråt också så jag vet inte om jag skulle tycka det var värt det;)
Sen var det kemin som ingen gjorde spec mycket på. Jag sa till Alex att jag ville ha en autograf på armen så han tog en whiteboardpenna och skrev grek med stora bokstäver så jag vet inte vad det ska betyda...?;) Sen var det svenska efter det då vi började med att titta på en film om de svenska ordens ursprung, typ att vi har en massa låneord från andra språk. Sen fick vi tillbaka insändaren vi skrivit. Jag fixade till mitt inlägg om ridskolan jag skrev här på bloggen, bytte ut ord mot ord som passade bättre, kortade ner och så och lämnade in den. En av kommentarerna jag fick var att hon inte tyckte jag hade några argument till varför jag tycker ridskolan (eller i alla fall hästarna) missköts, och att jag var för insatt i ämnet. Jag hade alltså för mycket kunskaper för att kunna skriva en insändare? Jag vet inte vad vissa lärare har emot mig, men nåt fel måste det ju vara... Lite surt med tanke på att jag lägger grunden till min framtid nu så får jag inga bra betyg blir det inga bra förutsättningar för att plugga vidare senare. Men så har det ju alltid varit, lärarna har sina små favoriter som knappt behöver lyfta ett finger medan andra får slita ihjäl sig för att få höga betyg. I grundskolan var jag omtyckt av de flesta lärare så jag vet inte vad jag gör för fel nu, skulle vara jävligt kul att veta iaf...:P
Sen efter skolan hjälpte jag Dafna att redigera en film om Romeo och Julia de gjort på engelskan. Den blev nästan 10 min lång så det tog lite tid... Speciellt när de gjort kanske 30-35 filmer och inte tagit bort dem som inte skulle användas...;) Men nu är den klar iaf och den blev helt okej:)
Imorrn hade jag tänkt ta mig iväg till stallet en stund:) Om det nu inte skulle bli snöstorm och -20, men förhoppningsvis blir det kanoners! Har inte vart där sen i söndags så har gaanska dåligt samvete... Måste ju börja träna kristallen på plan om vi ska hinna utvecklas nånting till Sandra kommer nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0