...

Jag skrev ett låångt inlägg igår om hur det gick med både Hilda och Kristallen, men tror ni inte internet slutade fungera precis när jag klickade på publicera så allting försvann!:@ Då var jag inte glad kan jag säga...;)
Men i alla fall, jag började med Kristallen och jag hann inte mer än sitta upp så hör jag hur en skoter startas hos Westins. Det är så typiskt att man alltid lyckas tajma så man ska rida på plan samtidigt som de ska elda, köra traktor, skoter eller nåt liknande^^ Det finns säkert någon liten djävul som ser att man är på väg ut och viskar i deras öron att de måste ut och göra nånting just då! Hahaha...;) Men Kristallen var cool som vanligt:) Hon tittade bara på skotern men annars brydde hon sig inte speciellt mycket. Så när hon väl var fokuserad gjorde hon några jättebra flyttningar in och ut på volten!:) Det svåraste tycker jag är att få henne att gå kvar på spåret fast hon är böjd eller ställd inåt, då svänger hon hellre in mot mitten och rätar ut sig istället:P Men med lite mer träning kommer det säkert också:)
Sen red jag Hilda efter det också, och när vi kom upp mot botniabanan träffade vi en skoter som hon tyckte var jätteläskig så den ville hon inte gå förbi;) Sen tyckte jag att hon gick ryckigt med höger fram så jag red en bit till och då gick det över, men sen kom det tillbaka igen så jag hoppade av och gick med henne hem. Jag försökte kolla om hon såg halt ut medan vi gick men jag såg inget som såg konstigt ut så jag vet inte vad det var med henne:S Säkert inget allvarligt, men jag hade fått så dåligt samvete om hon hade gått och blivit halt så bättre att ta det säkra före det osäkra! Hon fejkade säkert bara för att hon inte orkade gå och bära på mig hela vägen hem, hahaha;)
Idag har vi Sandra-träning så det ska bli kul att höra vad hon tycker, om hon ser någon förbättring:)

Jag och Orujo på en Sandra-träning i våras:) Fråga inte vad jag gör med högerhanden, jag vet inte själv...x) 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Snygg bild =)

2010-01-17 @ 18:09:44
Postat av: Linda Calissendorff

Tror Hilda bara börjar bli lite för tung för sina egna ben å de blir värre nu när hon kommer bli tjockare för de är nu fölisen börjar att växa som mest... Bara låta henne vila ett tag å se om hon orkar med ridningen annars är de bara pyssla om henne som gäller ;0) Å fint kort på Orujo som verka ha haft so hobby att skita ner svansen å manen skratta

2010-01-17 @ 18:29:19
URL: http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se
Postat av: ida

när kommer lilla fölisen ploppa ut då? :)

2010-01-17 @ 18:31:33
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag red en stund på plan efter Sandra-träningen idag och då var hon som vanligt igen men kanske lika bra att låta henne vila ändå:)

Fölet kommer troligtvis i slutet av april, men det kommer säkert dra ut på tiden bara för att retas!;)

2010-01-17 @ 18:47:54
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

ok, spännande :)

jag brukar alltid kopiera texten innan jag publicerar för säkerhetsskull, är så jävla drygt när det blir sådär, brukar få rådamp xD

2010-01-17 @ 18:59:21
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Kan ju ha blivit lite öm när jag raspa ner hovarna oxå hon är ju lite extra känslig madammen =)) Ska be Stina verka henne nästa gång hon kommer!

2010-01-17 @ 19:05:13
URL: http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se
Postat av: Sandra

Bra idé Ida, det ska jag komma ihåg att göra! Det är ju inte bara en gång det har hänt om man säger så...;)

2010-01-17 @ 22:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0