Schlagergalan

Ja nu var det ett tag sen jag skrev nåt igen, oj vad jag sköter min blogg bra...^^ Igår var vi på estetarnas schlagergala på skolan, och de var bra som vanligt:) Men bäst av allt var ju Håkan, våran lärare i programmering. Han intervjuade folk i green room och fick till så klockrena kommentarer!
-Du sjöng Fångad av en stormvind, men var var vinden?
-Jag vet faktiskt inte, den liksom försvann...
-Ja jag tror vi blev blåsta!
Hahaha^^ Efter estetargrejen var det matteprov på derivatans definition, och han hade gjort provet jättesvårt!:O De som i vanliga fall brukar få MVG på alla matteprov började prata om omprov så vi får se hur det här går. Förhoppningsvis fick jag några extrapoäng nånstans på uträkningarna fast jag inte fick fram några svar på de svårare uppgifterna...:P

Efter skolan åkte jag till stallet och tänkte träna på plan med Kristallen. Precis när vi gick ut och var på väg mot plan kom Linda och Sanna tillbaka efter att ha vart ute och tränat Rayo och Wilmer. De tog av vagnarna och gick in så jag och Kristallen försökte gå förbi vagnarna men det gick inte speciellt bra... Hon slog i ena vagnen på nåt sätt och blev rädd så jag försökte ta in henne på en liten volt runt mig, men när hon kom runt slog hon i igen och fick panik. En häst i panik är ju helt inställd på att fly så hon tänkte sig inte för utan sprang rakt in i mig så jag ramlade och tappade henne, och sen drog hon iväg rakt in i hagtråden, drog ner halva hagen och fick en massa hagtråd runt benen. Då blev hon inte så mycket lugnare utan vände om och sprang tillbaka igen, och den gången slog hon i vagnen så den välte och sen drog hon några repor i hagen innan hon stannade och Linda och Vicky kunde fånga henne igen. De tog in henne i stallet och hon hade slagit sig ordentligt, det var ett 1dm långt uppfläkt sår som blödde ganska mycket så Linda fick ringa efter veterinären som kom och sydde ihop henne igen. Tydligen hade hon haft väldigt tur, hade såret varit någon mm djupare hade hon skurit av knäleden så det var verkligen tur i oturen! Så nu blir det boxvila ett tag så hon inte drar upp såret igen... Så typiskt när hon började bli klar för start på travet + att det börjat gå så bra i jobbet på plan, men huvudsaken hon blir bra igen, då spelar det mindre roll att man kommer få börja om med att bygga upp muskler och sånt:P Vi kommer då kunna sälja rodeo-biljetter då hon ska sättas igång igen!;)


Idag har det varit en ganska vanlig dag känns det som, inget speciellt som hänt... Eller jo, på fysiken fick vi gå upp längst upp i skolan där de har en stjärnkikare:) Sen att den var trasig var väl mindre spännande, men ändå!;) Visste inte ens om att de hade en sån, det var en riktig proffsmodell också! Så det var ganska kul att se det, och rummets tak kunde man flytta på:O Hahahaha^^
Imorgon ska vi förbereda inför öppet hus på lördag. Det är mellan 9 och halv 1 så har ni lite att göra på lördag så kom och hälsa på mig i kemilabben på 300!:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0