Min julafton

Igår var en bra dag :) Hade ingen som helst julkänsla, men man får göra det bästa av situationen. Blev som sagt först en mysig tur på Victor uppe på mon. Hade först tänkt att galoppera en del med honom för att "pumpa ut" lite energi, men då skulle han bli svettig och behöva stå inne tills jag åkte ut till stallet igen, så det blev en betydligt lugnare ridtur :) Försökte få honom att jogga, vilket inte var det lättaste... ;) Men vissa stunder var han jätteduktig!

Efter den turen for jag hem och duschade, bytte om och fixade till mig lite innan jag och Jonas åkte iväg och hämtade mormor och morfar och skjutsade dem till Bjällsta. Sen hem och hämtade mamma och pappa, som också skulle till Bjällsta såklart ;) När vi kom fram satt alla och tittade på Kalle Anka och drack glögg. När det var slut drog jag på mig overallen och for iväg till stallet igen. Det var hungriga hästar ;)

Sen tillbaka till Bjällsta igen för att äta julbord. Har aldrig varit speciellt mycket för julmat faktiskt, men det går ner det med :) När vi ätit klart och allt var bortplockat öppnades julklapparna. Det absolut roligaste var att se kusinernas stora leende och tindrande ögon när de slet bort presentpapperet från sina julklappar. (Bör nämnas att de är 25 och 27 år gamla... ;))

Min ena kusin fick två "knep och knåp-spel", och det ena var min sysselsättning i kanske 45min ;) Med lite hjälp från Magnus fick vi ut det till slut, och kunde knäppa resten av familjen på näsan! :)

Sen var det bara skjuts hem som återstod. Känns som att jag spenderade större delen av julafton i bilen ;) Men det är klart man ställer upp, jag tycker ändå inte att alkohol hör till julen så är det nån som vill dricka får det stå för dem :)
Jag och min kusin Therese förra julen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0