BIG love! :)

Pris: 8 000:- Typ: Hästar Lund
5-årig väldigt trevlig ganska stor varmblodsvalack säljes till rätt hem. Han är av Holländsk stam, har pass o alla papper i ordning. Är regelbundet vaccinerad och skodd.

Snäll att lasta, sko, leda, rida, sitta upp på osv.

Omskolad till ridhäst, går lätt i form i såväl skritt som trav men galoppen behöver jobbas med lite mer. Väldigt läraktig, pigg och lyhörd. Startad ett fåtal gånger i trav, men då han inte var någon superstjärna såldes han vidare till mig som har ridit honom.

Omkring 170-175 cm i mankhöjd, av robust typ och kommer passa utmärkt åt en ryttare som vill utvecklas tillsammans med sin häst. Han är trafiksäker och väldigt lyhörd för viktplacering hos ryttaren. Flyttar sig med andra ord efter viktplacering och för skänklar. Helt orädd och säker under sin ryttare. Mjuk i munnen och väldigt mysig och personlig på alla sätt och vis.

Säljes då jag bytat arbete och inte har tiden som räcker till för honom.

Sadel, täcke och träns finns att köpa till om det är av intresse.

Ring för mer information och för att komma ut och träffa honom och provrida honom.

Han står uppstallad i Vollsjö.


Om jag haft en färdig utbildning till våren och vetat att jag fått jobb på en gång hade jag hämtat honom på studs!

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Ja d ha en för kärlek till stora hästar du! ;0)

Synd du inte gått klart i skolan så hade du fått en stor tjej som är här men frågan är om du vill hoppa lite så är hon kanske inte rätt häst men möjligheten finns sen efter leasingen om tjejen som vill prova henne för travet,du får fundera på de ;0)

2010-08-06 @ 19:25:23
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Ja jag får göra det! :)

Men det är som du säger att jag vet inte om hon skulle hålla i hoppningen eller ens dressyren... :( Och själv skulle jag nog ledsna på skogsridningen efter ett tag om jag är ärlig :/

2010-08-08 @ 18:20:19
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Jo förstår de,tror inte hon håller fr varken ridning eller travet... Hon är ju så skev fram så frågan är om de ens är lönt att leasa ut henne de kommer väl bara köra sönder henne...

Känns som nått allvarligare ha hänt henne men vi får se hur vi gör,vill inte att hon ska springa å ha ont heller man vet ju inte hur noga andra människor är heller FAAAAAAAAAAAAN vad de är svårt när man vill hålla på med trav å d inte ens fixa som ridhäst helelr :0//

2010-08-09 @ 00:32:37
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Ja och just travarna är ju så svåra att sälja som ridhästar över huvudtaget, så att sälja som promenadhäst kan jag tänka mig vara i princip omöjligt :(

2010-08-09 @ 08:54:06
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0