Torsdag

Dagen började med nationella provet i engelska. Uppsatsskrivning. Inte speciellt svårt tycker jag faktiskt, men om lärarn tycker det är bra är väl en annan sak ;) Vi skulle skriva minst 200 men max 300 ord. När jag skrivit klart tyckte jag "uppsatsen" var jättekort, men så räknade jag orden och var uppe i 390! O.o Så jag strök någon mening mitt i som inte behövdes men sen kunde jag inte korta ner den nå mer...
Sen på lunchen satt vi med grupparbetet i kemi och försökte få ihop nåt vettigt. Vi ska ju redovisa om olika analysmodeller så vi tyckte det var konstigt att vi fick upp fakta om anabola steroider när vi sökte på en av förkortningarna vi fått av läraren. Sen visade det sig att det var nåt helt annat vi skulle ha om, vi skulle alltså inte redovisa om anabola steroider ;) Bra att läraren är tydlig tycker jag -.-
Sista lektionen hade vi programmering. Lärarn har kommit på en "jättebra" uppgift åt oss. Vi ska programmera ett program som räknar ut procentsatser och hur mycket skatt man ska betala per år och annat tråkigt. Han hann inte ens presentera klart uppgiften så var jag less på den ^^ Så jag gör ett eget program. Mitt ska räkna ut hur mycket hö/ensilage man ska ge sin häst beroende på kroppsvikt! ;) Något missvisande kanske, men betydligt mycket roligare än skattebetalning iaf! :) Är klar med alla textrutor och knappar och sånt, nu är det bara koderna som ska skrivas. Vet inte riktigt hur jag ska göra det än, men det kommer väl ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0