Middag

Nu ska vi snart iväg och äta middag på kyrkan :) Det är nån infogrej med brorsans konfirmation och då bjuder de på mat ;) Blir ju kanoners det :)

I morse hade vi fysik- och kemilabb, och vi misslyckades med typ allt kändes det som! x) Först skulle vi räkna ut hastigheten på en kork vi snurrade för vi behövde det värdet till nåt annat sen, och då knockade vi nästan en av 3orna! Hahaha^^ Sen var det kemilabben där vi skulle filtrera en mjölkblandning genom en gel för att se vad som filtrerades ut snabbast. Felix mätte upp på ett ungefär på hur mycket av vätskan som skulle filtreras ut i varje provrör. Det gick väl bra tyckte vi, till vi insåg att det stod 0,5ml, och inte 5ml... Good job! Sen lyckades jag spilla ut vatten över mig själv hur många gånger som helst, och kemilabben totalfailade eftersom vi fick hälla över "lösningen" till de andra provrören och då förstördes allt -.- Jaja, läraren märkte det inte och det är huvudsaken :)

Nu måste jag gå om jag ska hinna till kyrkan i tid, see ya! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0