Igår och idag:)

Hann som ni säkert märkte inte skriva nånting igår kväll;) Föreläsningen var faktiskt bra tycker jag. Kul att man fick vara lite aktiv för en gångs skull, annars brukar man bara få sitta och lyssna och även om man är inntresserad av ämnet egentligen så blir det skittråkigt^^ Föreläsarna var duktiga på att få en intresserad iaf:) Så vem vet, jag ska kanske börja jobba med skogen efter skolan?;)

På kvällen for jag till stallet och red Kristallen. Hade bestämt mig för att prova stångbettet på henne igen, så vi gjorde bara några flyttningar in och ut på volterna. Jag har skitsvårt för att hålla koll på tyglarna när man rider med dubbla så det är bara dumt att prova nåt svårare, jag blir bara besviken om det inte funkar. Speciellt när jag vet att det är mig det sitter i, att jag inte kan ge rätt hjälper med tyglarna. Men i alla fall, vi gjorde några flyttningar som var okej. Hon flyttade ju, men vi fick tillbaka det gamla problemet att hon inte följer voltspåret så på vissa ställen flyttade hon ingenting och på vissa flyttade hon jättemycket. Bara fortsätta träna, men det känns så tråkigt att behöva gå tillbaka till de "gamla" övningarna för att man inte har någon kontroll på tyglarna. Jag får sitta och träna med dubbla tyglar hemma i soffan när jag tittar på tv;)

Idag skulle vi börja med labb i halvklass. I våran grupp var det bara jag och Felix som kom dit, så vi fick vara med andra gruppen istället. Där gjorde vi inte så mycket, utan hela lektionen gick ut på att läraren pratade med oss om våldtäkten i Bjästa-.- 
Allt börjar bli så töntigt tycker jag! Folk får en uppfattning av vad som hänt genom att titta på ett tv-program och läsa tidningen. Det man inte tänker på är att media utelämnar en massa information för att de skulle sälja bättre om folk inte fick reda på just de sakerna. Det är väl klart att UG inte vill att vi ska veta att prästen satt och grillades med deras frågor i 2 timmar. 2 timmar som de senare klippte ihop till MAX 5 min, där de ju såklart tar med de svar som vinklar programmet åt ett håll. Människor tittar på tv och tror sen de vet hela historien. Våldtäktsmannens familj fick ju inte ens kommentera och komma med sin syn på det hela. Hade de gjort det skulle många kanske sett fallet på ett annat sätt än vad man gör nu. Man baserar hela sin kunskap på det som sagts i tv, alltså "Linnea" och hennes familjs syn på det hela. Så att lärare på skolan börjar prata med oss om det tycker jag är jättetöntigt!
Nu kanske det låter som att jag är på "Oskars" sida, men det är jag inte. Helt ärligt bryr jag mig inte så mycket, jag tycker bara det är fel av människor att döma människor efter ett tv-program. Sen att rektorn betedde sig konstigt och inte kunde svara så bra kan ju bero på att UG inte hade tillstånd att ens komma in på skolområdet. Det var tydligt innan de började med inslaget, att de absolut inte fick komma till skolan. Och sen klampar de in på rektorns kontor helt utan vidare. Klart man blir ställd och stressad. Jag kan inte försvara rektorns uttal, för jag tycker också hon svarade ganska idiotiskt och inte verkade ha någon koll. Men som jag sa, man kan inte döma en människa utan att ha träffat och pratat med den, och speciellt inte efter att ha sett ett tv-program. Man vet inget om omständigheterna.

Visste ni förresten att skolområdeschefens, Anders Fagers, barn heter just Oskar och Linnea? Slumpen? Kanske, men inte enligt mig;) 

I alla fall, sen hade vi kemi. Efter lunchen var det engelska. Vi skulle skriva en inledning till en uppsats om ett drömjobb. Jag och Amanda var redan klara så vi skrev om ett oseriöst drömjobb medan de andra skrev det seriösa:) Jag skrev att min högsta dröm var att bli en röd Volkswagen eftersom jag gillade att dricka bensin, och så ville jag bidra till en varmare värld med mina utsläpp;) Vi hade ju ändå inget att göra så lika bra att träna på engelskan medan man drygar sig;)
Sen var det bara filosofin kvar. Där fikade vi och diskuterade några frågor vi fick.

Och nu är det äntligen påsklov!:D

Ikväll nån gång ska jag till stallet igen:) Så kommer troligvis nån uppdatering ikväll om hur det gick. Men jag hinner nog hem igen innan alla läst igenom den här megalånga text;) Redig uppdatering idag tycker jag:) Nä nu ska jag gå och göra ingenting. Ha det:)

Kommentarer
Postat av: Dafna

Haha ofta dom heter det.

Blir det något på lördag eller vad det nu va för dag?

Ses imorgon kl 14 :)

2010-04-01 @ 21:08:05
Postat av: Sandra

Ja faktiskt!:O

Nä jag tror inte det, jag är så sur på allt just nu så jag tror inte jag orkar;)

2010-04-01 @ 21:38:02
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0