Båtupptagning!

Nu har vi tagit upp båten:P Det blåste så mycket i Holmen så vi fick köra bort till Åmynnet och ta upp där istället... Men det gick ganska bra, den hamnade lite långt bak på båtvagnen men den ligger kvar iaf!;) Så nu står den på parkeringen utanför.

Efter upptagningen åkte jag till stallet och red ut med Jeanette. Vi var ute i lite drygt 2 timmar så man var lite småtrött när vi var tillbaka;) Men vi skrittade nästan hela vägen så så hård träning blev det inte;) När vi ridit genom skogen och kommit fram till asfaltsvägen orkade vi inte vända och rida tillbaka så vi red Sidensjövägen hem. Bra miljöträning att möta massa bilar:) Vi mötte en skogstraktor också, och den tyckte Hilda inte om, då ville hon vända och gå åt andra hållet;)
När jag släppt ut Hilda i hagen igen var det Rayos tur att bli riden. Det blev ett dressyrpass på ungefär en timme och det gick jättebra! Lite stel i början men jag red ganska mycket volter och sånt så han blev mjuk i sidorna och sen började han jobba på riktigt:) Galoppen gick väl sådär, han har nog inte tillräckligt med muskler för att orka jobba i rätt form. Några språng gick det men sen orkade han inte mer. Kan ju bero på att det är ganska tungt underlag på plan också:P Jag förstår inte att Sanna inte vill tävla dressyr med honom, hade jag fått skulle jag lätt ta chansen!;)
Nä nu kanske man ska göra nåt vettigt istället för att nörda dator... Kaninerna ska få nystädade burar hade jag tänkt:P

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Tycker du ska fråga om du får tävla honom för han går så fint för dig =) Tror nog du får de!

2009-09-26 @ 21:56:16
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Marie Westerlund

Hej! Kul att du tycker att han jobbade hyfsat på dressyrbanan. Klart du får prova tävla honom i dressyr om du vill. Närmast är väl GidHundsjö i oktober. Du måste ordna transporten dit själv då jag ev ska dra en annan häst om Sanna ska tävla. Kontakta mig eller Sanna innan du gör en anmälan. Mitt nummer är 070-9236236 och Sannas nummer har du ju :)

//Marie

2009-09-28 @ 13:00:16
Postat av: Sandra

Men gud va kul!:D Jag ska kolla upp det med transporten så snabbt som möjligt så hör jag av mig sen:)

2009-09-28 @ 22:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0