Stan och Hilda:)

Vi for in till stan och hämtade en soffa till Joppes rum och sen åkte vi till Arnäs köpcenter:P Först Elgiganten där jag mest stod och hängde vid systemkamerorna medan mamma tjatade om en mobil hon ville köpa. Hon har pratat om den i flera månader så vi sa till henne att hon skulle köpa den, men hon tyckte den var för komplicerad så när vi sa att hon inte skulle köpa den ville hon ha den ändå. Då sa vi att hon skulle köpa den och ja, ni ser mönstret va?;) Så vi var där hur länge som helst!:O Sen gick vi till ÖoB och virrade runt där ett tag och sen for vi hem:P
Då blev det en tur till Hilda:) Vi tränade lite på övningarna vi tränade med Sandra, och det gick faktiskt ganska bra!:) Men jag känner mig som värsta nybörjaren, allting är så himla olikt den engelska ridkonsten... Men det är ju bättre för hästen med akademiskt, man har ett helt annat "tänk" än i den engelskt. Allt är anpassat efter hästens behov, och då blir det automatiskt mycket skonsammare eller vad man säger. Hästen håller längre och man minimerar risken att den drar på sig förslitningsskador. Så då får man ta att man känner sig som en nybörjare ett tag;) Jag har bläddrat runt lite på internet och letat efter NH-övningar som jag kan träna med Hilda nu när hon blir tjockis (eller rättare sagt, ÄR tjockis!) så får hon jobba mer med huvudet än med kroppen:) Men jag har inte hittat några tips som var lätta förklarade... Men en som jag läste om var att man skulle leda hästen och när man själv stannade skulle hästen också stanna samtidigt utan att grimskaftet sträcktes, så jag provade lite efter jag ridit idag och hon var jätteduktig!:) Tog inte många minuter innan hon fattade vad jag ville:P Så jag ska leta vidare efter såna övningar och fortsätta prova så får vi se var vi hamnar;)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Låter bra med lite huvud träning till Hilda! =) Du får gärna öva på fler i stallet som Wilmer,kristallen å Orujo ler Håller med dig de finns lite att läsa tyvärr trots NH ska vara så populärt.. Men vi får ta hit Hans Ö i så fall så kan han hjälpa till lite =)

Akademiskt är klart överlägset för hästen som sagt och man får en kontroll på sin kropp oxå så de finns bara gott att säga om de ridsättet de som är otroligt är att de är flera 100 år sedan de kom på detta helt sjukt! Fatta vad duktiga som var då ler Engelska ridningen är ju oxå bra på sitt sätt men de ta typ 100 år där innan man får en börja träna de lite högre skolorna... ;0)

2009-10-25 @ 00:34:08
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Dafna

Haha, härligt!

Du borde köpa en ny kamera...eller borde och borde, det skulle vara kul:)

Jag chackade nyss in kenzas blogg. Jag antar att hon har det på en annan sida, men förutom att se blogg grejor från tidigare månader som också visas på din så har hon typ en mapp som är kallad bilder 2009 och...

Skaffa det om det går :)

Jo...har du helt bestämt dig vad du ska klä ut dig till? :)

2009-10-25 @ 17:08:22
Postat av: Sandra

Vad vill du jag ska lägga ut bilder på då? Har ju på facebook om du är intresserad av att se bild-mappar;) Jo det blir crossförare, det är typ det enda jag har kläder till. Utom ryttare då, men hur kul blir det?;)

2009-10-25 @ 18:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0