Stallet:)

Japp, det blev en heldag idag:P Åkte hemifrån runt 12 och kom hem lite efter 5:) Först red jag Kristallen, och hon var duktig:) Jag gick till plan och hoppade upp där och provred några varv innan vi gick ut. Hon hade ju bara stått och skrotat i hagen i 3 veckor så jag väntade mig ganska mycket överskottsenergi;) Hon var ganska tittig i början, blev rädd för bilarna på e4an och linan som hängnar in plan;) Så efter ett tag kände jag att det inte gav nånting att gå runt runt där så då stack vi ut:) Hon hade ju inte gjort nåt dumt så det kändes inte som att hon skulle göra det ute heller... Och det gjorde hon inte, utan blev jättelugn så fort vi lämnat plan! Vi provade trava lite efter sidensjörakan och hon lyssnade till och med tillbaka och travade lugnt! Duktig häst!:):) Jag utökade turen lite också, så vi red in i skogen en bit och vände vid "triangeln" som vi brukar kalla den. Hon såg lite frågande ut när jag inte ville att hon skulle vända på det vanliga stället, men sen bara lunkade hon på;) På vägen hem var hon aspigg, då blev det travartrav efter sidensjörakan istället för den lugna, fina traven hon hade på väg ut;) Men har man hemlängtan har man, bra hon trivs hemma!;) Sen fick de lunch och Hilda måste vara den hungrigaste hästen jag sett nån gång!:O Hon stod längst ner i hagen, och när hon såg att jag kom med högaffeln var det full galopp till grinden där hon attackerade Estepeña för att hon skulle få maten för sig själv^^ När hon ätit upp följde vi med Marie och Rayo upp på mon:) Så jag fick äntligen min barbackatur ute som jag längtat efter i flera dagar;) Hilda var så snäll så, vi kunde till och med trava en bit utan att hon stack!:O;) Men hon blev också ganska pigg när vi kommit ner för sandbacken så då var det takt hela vägen till Botniabanan;) Tur man har tränat mycket barbacka i sommar så man fått lite balans:)
Nu tror jag ska gå och göra nåt nyttigt, jag vet inte vad men nånting ska man väl kunna hitta på:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0