En vanlig lördag:):)

I morse kom Joppe och väckte mig vid 11, skönt med sovmorgon;) Då klev jag upp, satt mig vid datorn ett tag och sen for jag iväg till stallet. Hilda har stått 3 dagar i rad så jag hade riktigt dåligt samvete igår kväll... Särskilt när jag vet att hon måste få komma ur mycket för att må bra... Där har vi den största nackdelen med pluggprogrammet natur, jag vill ju träna så jag kan bli bra nån gång:P Min kondition suger nu, hahaha^^
Men i alla fall, jag tror Hilda blev glad över att få komma ut för hon stod och åt när jag kom och när jag kom fram till hagen med grimskaftet slutade hon äta och gick till grinden(?!). Ofta hon skulle lämna maten för att få bli riden:S Men det kändes ju bra att hon var positiv till arbete iaf:) Så jag och Jeanette stack iväg och när vi kom in i "skogen" var det en frusen vattenpöl som vi precis skulle gå över, men så kom Hilda på det att "ja just det ja, jag är ju en hopphäst!" så hon tog i som en galning och hoppade över vattenpölen^^ Jag blev lite förvånad när vi skrittade på långa tyglar hur lugnt som helst och hon hoppar över ett hinder som inte finns;) När vi red tillbaka tittade jag och hon överdrev ju inte lite heller, vattenpölen var MAX 30cm bred och hon hoppade typ 1,5 meter långt! Så jag är tydligen inte ensam om att sakna våra hoppträningar...;) Resten gick bra, vi tog det väldigt lugnt och skrittade nästan hela vägen:P
Nu har jag nördat dator ett tag och egentligen borde jag ta och göra nåt vettigt, men det är ju skitkul att sitta och spela Farmville, Café world och online-UNO när man egentligen ska räkna matte, städa rummet eller städa hos kaninerna;)
Och förresten är det ju vissa som tycker jag har en tråkig blogg som nästan bara handlar om hästar. Men det är ju så att hästarna är mitt största intresse och det är det som är roligast att skriva om:P Men vill ni att jag ska skriva om nåt annat vill jag ha tips på vad! Kommer ju inte sluta med häst-inläggen ändå såklart, men då blir det mer blandat;)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Inte ska du sluta skriva om hästar då får de läsa nån annas blogg skratta

2009-10-17 @ 21:55:46
Postat av: Sandra

Det är nog det de gör, jag har typ 5 läsare om dan...xD

2009-10-17 @ 21:58:05
Postat av: Ida

jag har också börjat bara skriva om hästar nu, det är ju mkt roligare än att typ skriva hej idag har jag varit på skolan :P

hehe, åsså tänkte jag fråga om vi skulle byta länkar men då såg jag att du redan länkat mig?:o :) så nu måste jag ju länka dig, skyndarskyndar x)

2009-10-17 @ 21:59:51
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är så himla mycket roligare att skriva om hästar!:) Hahaha skyndaskynda!;)

2009-10-18 @ 11:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0