Igår och idag;)

Jag hann inte blogga nåt igår, men iaf hade vi chrisdag på eftermiddagen:P De pratade om vad man skulle göra om det började brinna, att man ska använda bälte när man åker bil, att man inte får stjäla ett par byxor för 1200 kronor och en massa andra saker man redan visste;) Det fanns en våg som visade hur mycket man väger om man skulle krocka i 50km/h, känns hyfsat deprimerande att ställa sig på en våg som visar 2600kg... Men så är det, bara att börja banta!;)
Efter skolan var vi och hämtade min bil som kom med transporten från Stockholm eller var det nu var de lastade om den:P Sen vidare till stallet där jag red Hilda och Rayo. Hilda pigg och glad som vanligt:) Vi tog en tur på mon, men inte så länge för jag glömde fästena till pannlampan så det blev mörkt så snabbt... Sen Rayo, tyvärr kan jag inte säga att han var så pigg men...;) Han gick jättebra! På slutet hade vi hittat en riktigt stadig form och det kändes som att man bara dansade fram:):)
Idag provkörde jag bilen för första gången:) Gick väl ganska bra med tanke på att jag knappt aldrig rört en växelspak nån gång^^ Det var ju bara när det blev låga varv på de låga växlarna jag fick lite problem;) Men det känns som att det inte kommer ta så lång tid till jag har lärt mig det, det är ju i princip bara att växla som jag inte är så säker på, resten sitter ju redan:P
Men jag var ju hos Hilda idag också, en tur på mon idag också:) Jag monterade och fick till och med igång pannlampan så det var great att slippa rida i mörkret:) Hilda verkade tycka det var lite läskigt när reflexerna på plogpinnarna lyste, det brukar de ju inte göra när jag inte har lampa;) Men det tog bara nån minut så hade hon glömt det, hon måste vara den mest stabila häst jag känner!;) Det finns inte så mycket att säga om ridturen, det går typ alltid bra att rida Hildur på mon:)
Imorrn har jag bara en lektion och sen är det skoljoggen, men de tar ingen närvaro på den så då åker jag hem. Kommer vara hemma runt 12:) Och så sovmorgon på det, riktig lyx med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kul att du har hittat rätt med formen på han =) det kommer att å toppen på tävlingen för er=)

2009-10-08 @ 22:38:29
Postat av: Sandra

Ja det var som jag trodde, att han behövde mer volter för att bli riktigt uppvärmd och när han väl är det är det nästan bara att åka med...;)

2009-10-09 @ 07:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0