Torsdag

Vilken dag är det i morgon? Jo det är fredag, men vad är det mer än fredag då? Den 13de. Och vad ska jag göra då? Vaccinera mig med nåt cp-vaccin mot en influensa som typ inte ens är farlig. Känns upplyftande! Men det är ju över svenskan så lätt värt!;D
Idag började vi förbereda inför onsdag då vi ska ha demonstrationer för en massa 5or. Vi ska göra skumormen:) Och torsdag veckan efter ska vi också ha en massa experiment för 5or men på skolan och då ska vi göra rödkålsindikator och mentos i cola. Det var en grupp som provade skumormen på lektionen idag och det gick väl sådär^^ De glömde tillsätta nånting så de gjorde det efteråt så det typ exploderade och flög skum över hela bordet!x) Dessa B:are...;) Hahaha! Efter lunch var det engelska och jag gillar verkligen inte läraren längre! Det skulle inte fungera att säga till att man tycker hon gör nåt fel heller, för hon kan inte ta en diskussion och vägrar lyssna på ens åsikter så... Synd för jag tyckte engelska var kul ett tag och det är ju jätteviktigt att kunna prata andra språk så man kan kommunicera med folk från andra länder, men får man en dålig lärare tar man ju även bort glädjen att lära sig...:/ Menmen, det är ju som det är så man får väl göra det bästa av situationen... Efter det var det psykologi och där gjorde vi typ ingenting, hon visade några bilder på datorn och sen skulle vi repetera inför provet. Sen var det programmering, och det gick faktiskt bra!:) Börjar fatta nu, har gjort nästan ett helt program själv nu:P Det är ett spel där datorn slumpar ett tal och så ska man gissa om nästa tal datorn slumpar fram är högre eller lägre än det första talet. Så långt har jag kommit, datorn slumpar fram talen när man trycker på knapparna, men sen är det en ruta där det ska stå om man gissade rätt eller inte och den går det väl sådär med... Det står "Du vann!" oavsett om man vinner eller förlorar^^ Kanske kan börja sälja det spelet och sno reklamsnutten från tv; "Älskar du att vinna men hatar att förlora?";)
När jag kom hem åkte jag till Hilda och körde lite ledarskap på plan. Hon var jätteslö!:O Jag trodde hon skulle ha megamycket energi när hon bara står still i hagen hela dagarna! Utom när hon jagar Estepeña då...;) Men jag fick verkligen kämpa för att få henne att gå framåt och när hon väl reagerade blev hon skitsur och försökte att antingen sparka eller flyga på och bita mig så hon är en riktig liten bitch!;) Tur man känner henne så pass bra att man vet hon inte skulle göra illa mig med vilja:)
Nu ska jag sätta mig och plugga in engelskaglosorna till imorgon och sen sova, ända till kvart i 7 imorrn! Härligt med sovmorgon!:)


Kommentarer
Postat av: Sanna

tja lite ledarskap måste jag nog oxå köra lite med rayo =p, kan man trösta ddig med att jag inte har tagit den än? eller vet inte ens om skolan kommer att ge vaccin mot "svinis"

2009-11-12 @ 22:32:53
URL: http://rayoosanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0