Lördag

Idag var jag, Linda, Jeanette, Sanna och Vicky iväg till Sandra där vi först hade en teorilektion och sen fick prova rida en lektion var på hennes hästar:) Jag hade feber hela natten mot idag så jag var inte den piggaste imorse kan jag säga... Tog en timme att få i mig nästan en hel macka;) Men i alla fall, först ut att rida var Jeanette. Hon red en stor nordis som hette antingen Brage eller Grane, jag minns faktiskt inte!xD

Sen var det Linda som skulle rida Orujo:) Men jag har fått order att inte lägga ut ngn bild på henne så ni får nöja er med en huvudbild på snygghingsten!;)

Efter det var det min tur att rida:) Jag fick rida Hildas halvbror Zorro, de är skitlika både till utseendet och personligheten!:O Så fort de tycker nåt blir jobbigt är det stora protester...;) Men det var jättekul att prova någon så pass högt utbildad häst, vi red till och med piaff några steg!:):) Ska lägga ihop filmsnuttarna från träningen (tack för filmningen och bilderna Linda!;)) och sen blir det youtube så man kan lägga ut på bloggen:P Det är svinkul att se alla ryck han fick!xD


Syns inte på bilderna men han är jättelik Hilda!
Sen var det Sannas tur, och hon fick rida B-ponnyn Peppan. Måste vara den absolut sötaste ponnyn jag sett!:):)

Fick inga bra bilder på dem, det hade börjat bli lite mörkare när det var sannas tur att rida och min kamera är inte alltför om man inte har bra ljus...:/ Den här blev skarpast iaf:)
Men det var en rolig och givande dag trots att det kanske inte var så bra väder...;) Men det regnade ju inte iaf så det får man vara glad över:) Ni får ha överseende med att bilderna kanske inte blev överbra, det är ganska svårt att ta bra bilder i tjocka skinnhandskar;) Nu ska jag fixa filmen!:)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Ja de var som kopior dessa två helt sjukt lika varandra fast han var ett stå vassare tycker då jag! ;0) Han skulle inte jag ha ridit utan att vara liiiiite orolig att fara i backen :0) Men du gillar j dom som sagt! Hoppas de blev rätt bra filmen frös om händerna så blev inte så länge jag härda ut men nått fastna väl! ler

2009-11-14 @ 21:01:46
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Jo det var några gånger jag trodde att jag skulle ramla av också, men det är ju kul med hästar som inte alltid gör som man vill...;) Filmen blev asbra!:) Snart ligger den på youtube, tar lång tid att ladda upp den då den är nästan 10 min lång:P

2009-11-14 @ 21:10:36
Postat av: Sanna

gillar den på Orujo och dom på dig & Zorro =D

man tackar verkligen för att det inte regnade, de var kallt nog som det va =o

2009-11-14 @ 21:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0