Lördag

Idag var det nh-träning i stallet så vid 10 i 10 blev jag hämtad av Åsa och hennes pappa. Då åkte vi upp till stallet Åsa hjälper till lite i och hämtade Rodina som hon skulle ha med på kursen:) Sen gick vi iväg till nästa stall och började med ungefär 2 timmars teori då Hans pratade om grunderna och visade lite övningar på Rodina som aldrig tränat nh förut. Hon förstod allt väldigt snabbt men var inte riktigt på hugget utan ville nog hellre sova;) Sen gick vi ut på plan med alla hästar och fick prova övningarna själva medan Hans gick runt och hjälpte oss med saker vi fick problem med:) Hilda var så duktig så, i början fick jag ta i lite för att få henne att backa och gå framåt men sen gick det bättre och bättre:) Men på slutet när hon skulle skritta/trava på en liten volt runt mig tyckte hon nog det blev lite för jobbigt så då blev det pip, skrik, bockningar och bakutsparkar...;) Så nu blir det mer nh-träning nu när man verkligen vet hur man gör!:) Efter nh-träningen red jag ut på Kristallen. Det gick jättebra i början, hon travade på jättelugnt i det tempo jag ville men sen när vi vände efter "uppvärmningsvägen" fick hon för sig nåt så då växlade hon upp några snäpp och vägrade lyssna när jag försökte bromsa-.- Innan vi kom in på skogsvägen såg hon en gran hon tyckte såg jättefarlig ut så då började hon trava balänges och tvärvände efter någon meter hahaha knäpphäst!;) Sen tog vi 2,5 galoppvändor i backen och hon är så duktig för hon kan redan fatta vänster galopp när jag gör vänster fattning och höger galopp när jag gör höger fattning!:D Tror hon tycker det är kul att galoppera, för det går undan! Sista vändan fick jag slita tag ordentligt i tyglarna en gång för att hon inte skulle springa som en idiot...
Men nu är jag helt slut så jag vet i alla fall en som kommer sova gott i natt...;)

Kommentarer
Postat av: Linda C

Ja hon kan vara knäpp i bland mycke energi (du kan läsa vad jag svara dig på min blogg) =)

Bra du försöker få henne att gå så sakta som möjligt för då blir hon bara starkare i kroppen så kanske de inte är så långt bort att prova galopppen på ridplan för när de tok rusa ger inte så mycket bara bättre kondis men de är stykan man vill åt att hon ska bära sig i fin form i galoppen! =) Så kämpa på annars får vi sätta en graman tygel på henne om hon inte lugnar ner sig! När Sandra kommer å du får träna på stången så kanske de är en ide att prova ute då är hon nog inte så tuff på bettet! ;0)

Nu ska vi träna NH med hästarna så de står härliga till om å jag är gärna på plan samtidigt som ni så Orujo får vänja sig vid annan häst oxå de tar nog mest på honom de att lära sig lyssna på matte! s

2009-11-28 @ 21:47:57
Postat av: Linda C

Glömde säga hon måste vara otroligt lättlärd som kan fattningarna redan du lär hästarna fint Sandra! =) Säkert för du sitter i rätt balans som de funkar! Keep up the gooooooooood work!

2009-11-28 @ 21:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0