Kristallen har blivit galopphäst!

Idag gjorde vi galoppdebuten i sandbacken:) Första vändan tror jag inte hon förstod vad jag ville, hon har väl aldrig galopperat utanför hagen nån gång...;) Men andra gången tog hon vänster galopp efter halva backen! Jag blev såå glad och berömde henne som att hon vunnit VM eller nåt i den stilen;D Men det såg ut som att hon inte fattade att det var rätt ändå, det verkade som att hon inte trodde hon fick galoppera. Så nu blir det till att lära henne galoppfattningen och sen blir det en massa intervallträning i backen i vinter:) Innan jag red Kristallen tog jag ut Hilda på plan ett tag och red lite akademiskt. Stundtals gick hon jättebra, men jag tror jag ger henne några omedvetna signaler för ibland går det inte alls:S Jag kom ut på långsidan, rakriktade och lade vikt i ytter stigbygel men ändå gick hon in på en volt så nåt fel måste jag ju göra...:P Men hon är så duktig som fortsätter kämpa trots en konstig ryttare!;) Jag har klippt ihop en film om oss nu, och jag såg att jag tydligen bara har filmer från när vi hoppar:O Lite dressyr och akademiskt är filmat men det var ju typ från allra första början så det är nästan så man inte vågar visa det;) Men jag tror den hamnar på youtube snart så då lägger jag upp den här också:)
Nu ska kaninerna få mat och sen ska jag sätta mig med fysiken ett tag. Har ju bara de svåraste uppgifterna kvar! Känns drygt, men har ju prov på tisdag så man måste ju:P Men vi hade fysiklabb i torsdags och det gick faktiskt ganska bra, vi skulle mäta våglängden på olika ljus. Vi mätte 2 miljondelars millimeter fel så jag antar det är ett ganska hyfsat resultat;)

Sitter och lyssnar på en massa gammlåtar, och de här kan man ju bara inte bli less på!:)

Kommentarer
Postat av: Sanna

bra jobbat =) med mer träning så sitter det nog snart=P

2009-11-07 @ 22:06:50
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Jajamen de kommer bli så bra så! =) Nu tar vi en dag på helgen som du kan rida lite galopp träning börjar med 2 vändor sen ökar vi ut mer å mer! Ska följa med så vi kan fota er vore kul med lite kort! ;0)

2009-11-08 @ 09:54:14
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Victoria

Om hon viker ut fast hon ska hålla sig på spåret ska du be henne vänta, ej lägga på starkare signaler utan ta en förhållning och stanna upp lite och visa henne vad du ville igen :) haha det är positivt att ha praktik hos sandra man får lära sig supermkt! :D

2009-11-08 @ 17:03:44
URL: http://victoriali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0