En fråga om tid

Är dunderförkyld, har asont i halsen och är allmänt seg så tyckte det var lika bra att vara hemma från skolan. Kan inte ta in nån information och lära mig ändå så lika bra att vara hemma och ta det lugnt.:P Hade tänkt börja skriva lite på psykologin så jag slipper sitta med den i helgen, då kanske man kan göra några mattetal istället;) Ibland hatar jag verkligen natur!
Folk tycker det är konstigt då jag säger att jag nästan aldrig har någon tid över för att hitta på nåt, men 4 av dagarna är jag hemma 4 och annars 3. Då brukar jag ofta åka iväg till stallet och antingen rida eller träna nh med Hilda eller Kristallen. Dels för att få komma bort från allt som har med skolan att göra, dels för att man måste träna mycket för att bli bra, och dels för att det är svinkul!;)
Sen hem igen och göra läxor som aldrig tar slut. Sen har jag ju kompisar och en familj som kanske vill se mig nån gång ibland också.
Vi säger att jag kommer hem från skolan 4. Så går jag hem, äter och byter om för att åka till stallet runt 5. Jag brukar räkna på att en träning med en häst tar 2 timmar (då räknar jag in tiden det tar att åka dit, ta in hästen, rykta, sadla, ja ni fattar...) så är jag tidsoptimist är jag hemma runt 7. Då ska jag duscha och fixa en massa smågrejer inför dan efter. Vi kan säga att det är klart 8. Då ska jag sätta mig med läxor, men efter en sån dag kanske jag orkar en halvtimme innan jag ger upp och går ner till kaninerna och ger mat och sånt. Sen upp och härda lite mer med läxor till 9 ungefär. Det är nu jag är helt fri från saker att göra så då sätter jag mig och tittar på tv eller sätter mig vid datorn. Sen brukar jag lägga mig runt halv 11. Så ni som tycker jag har all tid i världen till att göra saker ni tycker är viktiga, läs igenom igen och tänk från mitt perspektiv. Vad skulle jag kunna plocka bort från min dag för att hinna med allt och ändå fortsätta må bra? Nej just det, told ya:)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Känner igen mig där =) Man hinner inte vara en social människa med häst intresse de får kompisarna bara inse utan de gånger man kan hitta på nått så får de ta vara på de ögonblicket ;0) Krya på dig!

2009-12-08 @ 19:48:33
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0